Natalia miniaturka

FIZJOTERAPIA STOMATOLOGICZNA POZNAŃ-ROKIETNICA

Myśląc o fizjoterapii, stosunkowo rzadko na myśl przychodzą problemy natury stomatologicznej. Ma ona jednak zastosowanie przy wielu schorzeniach, dolegliwościach bólowych lub ograniczeniach ruchliwości pojawiających się w obszarze twarzoczaszki takich jak np. bruksizm. Fizjoterapia stomatologiczna dotyczy przede wszystkim stawu skroniowo-żuchwowego, który jest w bardzo dużym stopniu narażony na dysfunkcje powodujące np.: zgrzytanie lub zaciskanie zębów, długotrwałe napięcie mięśni i problemy z przyjmowaniem płynów i pokarmów. Ale nie tylko, problemy w tym obszarze są złożone. Mówimy tu najczęściej o problemie kompleksu skroniowo – żuchowo – szyjno – gnykowego. Zła kondycja tego obszaru wynika najczęściej z prowadzenie stresującego trybu życia.

Zabiegi wykonywane w Poznaniu pozwalają na:
• pozbycie się problemu bólu, tarcia zębów, trzasków,
• przywrócenie fizjologicznej mobilności szczęki i żuchwy,
• zapobiegania pogłębieniu się wad zgryzu,
• pełen komfort podczas jedzenia i picia,
• pozbycie się bólu głowy, często mylonego z migrenami,
• pozbycie się szumów, usznych, pisków.

Profesjonalnie przeprowadzona fizjoterapia stomatologiczna dopasowywana jest indywidualnie do potrzeb pacjenta, co w znacznym stopniu poprawia jakość jego życia. Pacjent bez obaw o ból może w pełni wyrażać swoje emocje (uśmiechać się), mówić oraz spożywać pokarmy. Dodatkowym atutem zabiegów jest ograniczenie łzawienia oczu, uczucia przytykania i szumów usznych, a także odsłaniania się szyjek zębowych. Ponadto, odpowiednio prowadzona fizjoterapia zapobiega rozwojowi nowotworów w obszarze żuchwy i szczęki, zmian zwyrodnieniowych oraz zmniejsza ryzyko pojawiania się urazów mechanicznych.

Koniecznie zgłoś się do nas, jeśli:
• partner zwrócił Ci uwagę, że zgrzytasz zębami
• odczuwasz przewlekłe bóle głowy
• odczuwasz przewlekłe połowniczne bóle twarzy, z promieniowaniem do oka lub/i ucha
• po przebudzeniu się czujesz ból w obrębie twarzy
• łapiesz się na tym, że podczas pracy masz zaciśnięte zęby
• Twój dentysta zwrócił Ci uwagę, że “zjadasz zęby”
• rozpoczynasz leczenie ortodontyczne lub jesteś po leczeniu ortodontycznym lub chirurgii szczękowej
• nie jesteś w stanie otworzyć szeroko ust, aby swobodnie zjeść posiłek
• odczuwasz trzaski lub klikania w stawie, np. podczas ziewania
• odczuwasz szumy lub piski w uszach.

Pracując z układem stomatognatycznym niwelujemy nie tylko dolegliwości w obrębie samego stawu. Pracujemy nad całą postawą pacjenta. Edukujemy w kierunku umiejętności autorelaksacji, nauki radzenia sobie ze stresem. Dolegliwości tego typu wiążą się z obszarem psychosomatyki. Umiejętnie przeprowadzona terapia ukierunkowana nie tylko na problem w samej strukturze, ale również w emocjach daje ogromny rezultat terapeutyczny.

Więcej informacji:

Natalia opis