Fizjoterapia stomatologiczna, szczękowa Poznań

Myśląc o fizjoterapii, stosunkowo rzadko na myśl przychodzą problemy natury dentystycznej. Ma ona jednak zastosowanie przy wielu schorzeniach, dolegliwościach bólowych lub ograniczeniach ruchliwości pojawiających się w obszarze twarzoczaszki. Fizjoterapia stomatologiczna dotyczy przede wszystkim stawu skroniowo-żuchwowego, który jest w bardzo dużym stopniu narażony na dysfunkcje powodujące np.: zgrzytanie lub zaciskanie zębów, długotrwałe napięcie mięśni i problemy z przyjmowaniem płynów i pokarmów. Zła kondycja żuchwy wynika najczęściej z prowadzenie stresującego trybu życia.

Zabiegi wykonywane w Poznaniu pozwalają na:

• pozbycie się problemu bólu, tarcia zębów, trzasków,

• przywrócenie fizjologicznej mobilności szczęki i żuchwy,

• zapobiegania pogłębieniu się wad zgryzu,

• pełen komfort podczas jedzenia i picia.

Profesjonalnie przeprowadzona fizjoterapia szczękowa dopasowywana jest indywidualnie do potrzeb pacjenta, co w znacznym stopniu poprawia jakość jego życia. Pacjent bez obaw o ból może w pełni wyrażać swoje emocje (uśmiechać się), mówić oraz spożywać pokarmy. Dodatkowym atutem zabiegów jest ograniczenie łzawienia oczu, uczucia przytykania i szumów usznych, a także odsłaniania się szyjek zębowych. Ponadto, odpowiednio prowadzona fizjoterapia zapobiega rozwojowi nowotworów w obszarze żuchwy i szczęki, zmian zwyrodnieniowych oraz zmniejsza ryzyko pojawiania się urazów mechanicznych.

Koniecznie zgłoś się do nas, jeśli:

• partner zwrócił Ci uwagę, że zgrzytasz zębami

• odczuwasz przewlekłe bóle głowy

• po przebudzeniu się czujesz ból w obrębie twarzy

• łapiesz się na tym, że podczas pracy masz zaciśnięte zęby

• Twój dentysta zwrócił Ci uwagę, że “zjadasz zęby”

• rozpoczynasz leczenie ortodontyczne lub jesteś po leczeniu ortodontycznym lub chirurgii szczękowej

• nie jesteś w stanie otworzyć szeroko ust, aby swobodnie zjeść posiłek

• odczuwasz trzaski lub klikania w stawie, np. podczas ziewania

• odczuwasz szumy lub piski w uszach.