Fizjoterapia ortopedyczna

Fizjoterapia ortopedyczna Poznań

W naszym gabinecie fizjoterapeutycznym najczęściej spotykanymi dolegliwościami są bóle kręgosłupa, ale nie tylko. Pracujemy ze wszelkimi dysfunkacjami narządu ruchu, urazami, zmianami zwyrodnieniowymi, stanach po wypadkach komunikacyjnych, bólach stawowych, bólach głowy.

Z powodzeniem radzimy z najczęstrzymi dolegliwościami ortopedycznymi, jak i tymi niespecyficznymi.
– dyskopatia kręgosłupa
– bóle stawów biodrowych
– bóle stawów barkowych
– rwa kulszowa
– neuralgia międzyżebrowa
– migrenowe bóle głowy
– rekonstrukcje więzadeł w kolanie
– rehabilitacja po artroskopii
– rehabilitacja po endoprotezie
– złamania
– ostroga piętowa
– cieśń nadgarstka
– i wiele wiele innych.

Wykorzystujemy głównie specjalistyczne techniki terapii manualnej, mięśniowo – powięziowe, tkanek głębokich, techniki osteopatyczne, torowanie nerwowo – mięśniowe, trening stabilizacyjny, trening medyczny.

Terapia manualna Poznań

Proponujemy terapię manualną na terenie Poznania, w naszym centrum medycznym. Zapewniamy kompleksową fizjoterapię na winogradach.

Nasze metody terapeutyczne i ich wskazania:
• łagodzą ból towarzyszący chorobom kręgosłupa, zwyrodnieniom stawów, rwie kulszowej, migrenie innym dolegliwością
• przyspieszają proces rekonwalescencji po zabiegach chirurgicznych oraz kontuzjach,
• zwiększają zakres ruchomości stawów,
• niwelują wady postawy,
• normalizują napięcie mięśniowe,
• pomagają zwalczyć zaburzenia snu.
Wskazaniami do zabiegów są między innymi: nerwobóle, dyskopatia, drętwienie kończyn czy bóle głowy. Terapia manualna (wykorzystywana także w reumatologii, neurologii i ortopedii) cechuje się różnorodnością technik i metod, które fizjoterapeuta dobiera indywidualnie do potrzeb każdego pacjenta. Należą do nich:
• stretching – rozciąganie mięśni,
• trakcja – oddalenie od siebie powierzchni stawowych,
• mobilizacja,
• manipulacja – sprawne uruchomienie zablokowanych stawów,
• relaksacja mięśni, poprzez techniki mięśniowo – powięziowe i masaż tkanek głębokich
• terapia punktów spustowych, likwidowanie zrostów mięśniowych
• praca z blizną

Do wykonania terapii manualnej niezbędna jest ogromna wiedza i doświadczenie terapeuty. Decydując się na współpracę z nami, mają Państwo pewność bezpiecznego i satysfakcjonującego zabiegu, który przyniesie oczekiwany efekt.

Masaż tkanek głębokich Poznań

Jako element terapii manualnej w naszej ofercie znajduje się także masaż tkanek głębokich wykonywany na terenie Poznania na pobliskich winogradach, który doskonale wpływa na mięśnie. Zmniejsza ich napięcie, rozluźnia i potęguje płynność ruchów.

Ponadto wśród jego zalet wyróżnia się:
• niwelowanie bólu kręgosłupa,
• pozytywny wpływ na postawę ciała,
• zwiększenie gibkości, jakości i zakresu ruchów,
• poprawę ukrwienia tkanek i ich elastyczności.

Ten rodzaj masażu jest szczególnie polecany w przypadku urazów czy dolegliwości, takich jak: przykurcze mięśni i ścięgien, zespół bólowy kręgosłupa, wady postawy, napięciowe bóle głowy, rwa kulszowa, rwa barkowa, zmniejszona ruchomość stawów czy wady postawy.
Fizjoterapeuta, wykonując zabieg (w powolnym tempie), stosuje nacisk skośny, który pozwala na rozciąganie tkanek. Używa przy tym palców, pięści, łokcia, kostek i przedramienia, nie powodując u pacjenta żadnego bólu. Ponadto osoba masowana uczestniczy w procesie poprzez wykonywanie określonych przez specjalistę poleceń, których celem jest zwiększenie skuteczności terapii.
Masaż tkanek głębokich jest jednym z elementów technik rozluźniania mięśniowo – powięziowego, poprzez który w sposób holistyczny wpływamy na struktury naszego ciała. Jest to jedna z bardziej efektywnych technik wykorzystywanych w terapii manualnej. Kompleksowe podejście w pracy z konkretną dysfunkcją sprawia, że terapia jest efektywna, a dzięki czemu szybciej jesteśmy w stanie wrócić do zdrowia I aktywności fizycznej.

Masaż tkanek głębokich jest szczególnie wykorzystywany w pracy ze sportowcami, z pacjentami po urazach ortopedycznych, po zabiegach chirurgicznych, po wszelkiego rodzaju kontuzjach narządu ruchu.

Masz pytania?

Wyślij do nas wiadomość mailową lub skorzystaj z formularza kontaktowego.